Łączna liczba wyświetleń

sobota, 17 maja 2014

Leniwa sobota. Sentyment do skakanki.

Witam Was bardzo serdecznie :) co tam u Was, jak Wam mija weekend? U mnie leniwie, bardzo leniwie.. A pogoda panująca za oknem już pomału wpędza mnie w deprechę, na dodatek jestem zawalona stosem
notatek na poniedziałkowe kolokwium. A jeśli chodzi o ćwiczenia to chyba trochę się przetrenowałam, dlatego w ten weekend postanowiłam troszkę przystopować i dać sobie odpocząć. PAMIĘTAJMY CZAS NA REGENERACJĘ JEST OGROMNIE WAŻNY(!). Wczoraj tylko 20 min na orbitreku, dziś skakanka. Jeśli już o niej mowa to jest jednym z moich ulubionych ćwiczeń kardio i mam do niej ogromny sentyment, bo nie tylko przypomina mi dzieciństwo, ale to właśnie dzięki niej zaczął się mój romans z aktywnym trybem życia i to właśnie dzięki niej zobaczyłam pierwsze ubytki na wadze.


Jak prawidłowo skakać na skakance?

Aby skakanie na skakance rzeczywiście było korzystne dla zdrowia i kondycji, trzeba przede wszystkim opanować odpowiednią technikę skakania. Aby dobrze skakać, trzeba:
· przyjąć wyprostowaną postawę,
· wciągnąć brzuch,
· ugiąć łokcie,
· trzymać łokcie blisko tułowia,
· odchylić dłonie na boki.

Podczas skakania poruszają się nadgarstki i dłonie – to one wprawiają skakankę w ruch. Barki pozostają w tym czasie nieruchome. Skacze się tylko na palcach i na niewielką wysokość. Dopiero kiedy opanujemy podstawową technikę skakania, możemy wypróbować inne sposoby skakania na skakance, takie jak „ósemki”, czyli krzyżowanie skakanki podczas skoku, podskakiwanie na jednej nodze, bieganie w miejscu.
Zalety skakania na skakance
1. Regularne skakanie na skakance to sprawne spalanie tłuszczu (tracimy 300-400 kcal przez pół godziny ćwiczeń) oraz rozgrzewanie i ćwiczenie całego ciała.
2. Dzięki ćwiczeniom ze skakanką poprawia się ogólna koordynacja ruchów, kondycja i gibkość ciała. Lepsza jest także szybkość ruchów, szczególnie jeśli staramy się podczas ćwiczeń zwiększać tempo.
3. Skakanie na skakance bardzo przydaje się sportowcom uprawiającym sporty wymagające szybkości (np. piłka ręczna), skoczności (np. koszykówka), bardzo dobrej koordynacji ruchów (np. boks).
4. Regularny trening na skakance powoduje wzmocnienie mięśni nóg, szczególnie łydek, a także mięśni ramion, pośladków, brzucha. 
5. Zwiększa się elastyczność i sprawność stawów – wyjątkowo dobrze trening podziała na staw skokowy, często kontuzjowany u osób uprawiających sporty.
6. TANIA, NIE WYMAGA DUŻO MIEJSCA, PRZYNOSI SZYBKIE EFEKTY.

Przeciwwskazania do skakanie na skakance

Skoki na twardej powierzchni mogą okazać się zbyt obciążające dla ludzi cierpiących na problemy ze stawami lub narzekających na słabe kości. Intensywne ćwiczenia ze skakanką nie są także wskazane dla osób z dużą nadwagą lub otyłością i problemami z krążeniem lub ostrą niewydolnością serca.

A tutaj wklejam Wam linki do zestawów ćwiczeń z udziałem skakanki :) Polecam, warto zajrzeć.
https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI - instrukcje dla początkujących, jak dobrać skakankę, podstawowe kroki


Trzymajcie się, udanego weekendu! :)
Pozdrawiam cieplutko :*



1 komentarz:

  1. oj Klaudyna Klaudyna:D podziwiam Cie za ta motywacje
    ps, wpadnij na kawe. gosia

    OdpowiedzUsuń